L_01 - uruchamianie zewnętrznych programów.


Graficzne interfejsy można tworzyć wykorzystując program QT Designer. W tej lekcji pokażemy jak uruchamiać zewnętrzne programy: (gimp oraz mc), po naciśnięciu przycisku typu button.


Po otworzeniu się programu wybieramy C++ Project.



I zapisujemy do dowolnego katalogu pod dowolną nazwą, np. 01.pro




Następnie dodajemy plik Widget.



I zmieniamy mu nazwę na Lekcja_01



Oraz zapisujemy pod domyślną nazwą.




Dodajemy przyciski typu Button i z menu Edit wybieramy Slots.../New Function i zmieniamy im nazwy na gimp() oraz na mc().



Z menu Edit wybieramy Connections.../New i ustawiamy jak poniżej.



Następnie dodajemy i zapisujemy nowy plik main.cpp jak poniżej.





I pokaże się kod źródłowy, który zamykamy iksem.



Następnie podświetlamy dowolny przycisk, np. Uruchom MC i z menu prawego klawisza wybieramy Source.... Zostanie wyedytowany plik nagłówkowy form1.ui.h, z kodem funkcji podpiętych do tych przycisków, który musimy uzupełnić.




Pozostaje nam skompilować w/w pliki za pomocą poleceń qmake oraz make.







I uruchomić program 01.






Źródła tego programu można pobrać stąd.
Aby otworzyć istniejący projekt należy edytować w Qtdesignerze plik form1.ui.
do góry