L_01 - uruchamianie zewnętrznych programów.
Graficzne interfejsy można tworzyć wykorzystując program QT Designer. W tej lekcji pokażemy jak uruchamiać zewnętrzne programy: (gimp oraz mc), po naciśnięciu przycisku typu button.
Po otworzeniu się programu wybieramy C++ Project.
I zapisujemy do dowolnego katalogu pod dowolną nazwą, np. 01.pro
Następnie dodajemy plik Widget.
I zmieniamy mu nazwę na Lekcja_01
Oraz zapisujemy pod domyślną nazwą.
Dodajemy przyciski typu Button i z menu Edit wybieramy Slots.../New Function i zmieniamy im nazwy na gimp() oraz na mc().
Z menu Edit wybieramy Connections.../New i ustawiamy jak poniżej.
Następnie dodajemy i zapisujemy nowy plik main.cpp jak poniżej.
I pokaże się kod źródłowy, który zamykamy iksem.
Następnie podświetlamy dowolny przycisk, np. Uruchom MC i z menu prawego klawisza wybieramy Source.... Zostanie wyedytowany plik nagłówkowy form1.ui.h, z kodem funkcji podpiętych do tych przycisków, który musimy uzupełnić.
Pozostaje nam skompilować w/w pliki za pomocą poleceń qmake oraz make.
I uruchomić program 01.
Źródła tego programu można pobrać stąd.
Aby otworzyć istniejący projekt należy edytować w Qtdesignerze plik form1.ui.
do góry